2 Aralık 2010 Perşembe

Ayva Tatlısı Seven????


Geçen hafta kurstaki menümüzün nadide parçalarından olan ayva tatlısını aslında hiçççç sevmem. Ama görüntü ye beni diyordu, ben ise yemedim ama fotoladım:)

Tarifi isteyen olursa;
 -1.5 kilo ayva
-1.5 kilo tozşeker(6 su bardağı)
-4-5 adet karanfil
-1lt su(4 su bardağı)
-1/8 çay kaşığı kırmızı gıda boyası
-500 gr elma
-1 adet çubuk tarçın
-kaymak
Ayvaları yıkayıp 2'ye bölüyoruz. Kabuklarını soyup, çekirdekli kısmı ayıklıyoruz.
Bir tencerede şeker, karanfil ve suyu kaynatıyoruz.Çubuk taçını da içine atıyoruz. Kaynayan şerbetin içine ayvaları tek tek diziyor ve yumuşayana kadar pişiriyoruz. Gıda boyasını da yarım bardak suda açıp üzerine gezdiriyoruz.
Fırını 170c de ısıtıp, süzdürdüğümüz ayvaları fırın tepsisine diziyoruz. Tencerede kalan şerbete rendelediğimiz elmaları koyup 10dak pişiriyoruz. Elmalı karışımı ayvaların çukur kısımlarına doldurup fırında 15 dak pişiriyoruz. Ayvalar soğuduktan sonra kaymak,fıstık bla bla süsleyip, afiyetle mideye indiriyoruz. Tabi seviyorsanız:)

3 yorum:

  1. Ben de hiç sevmem; meyveden tatlı mı olurmuş yeaa! :p

    Ama görüntüsü güzel sahiden, elinize sağlık grupçana... :D

    YanıtlaSil
  2. al benden de o kadar:) tatlı dediğin şerbetli merbetli baklava,kadayf benm için:)

    YanıtlaSil
  3. Ayyynenn! Süpersin sochic! :)

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz değerli, bizi onlardan mahrum bırakmayın