5 Ekim 2014 Pazar

Bordo Aşkına-Sonbahar Makyajı İçin Ruj Önerilerim





Geçtiğimiz haftalarda rujlarımı toparlarken en kıymetlilerim olan bordolarımı bir kenara süs eşyası gibi dizmiş ve Instagram'da paylaşmıştım.

Hazır sonbaharla beraber makyajlarımızda kullandığımız tonlar değişmeye, ellerimiz daha fazla koyu renklere gitmeye başlamışken  bordolarımı tekrar ortaya çıkardım ve  bu post ortaya çıktı.

Not: Bu post uzuuuunnnn yazılar ve bolca fotoğraf içerir, lütfen hatta kalın.



Bordo ruj benim vazgeçilmezim. Gündüz-gece, sonbahar-kış dinlemem her zaman zevkle kullanırım.  O sebeple bu asil rengi tek mevsimle sınırlandırmayı sevmiyorum. 
Ama itiraf etmek gerekirse de evet bordo en çok sonbahara yakışıyor, böyle bir gerçek var tabi.

Benim bordo tercihlerime göz atacak olursak;


Soldan başladığımızda 
  • Golden Rose Velvet Matte Lipstick - 20: Golden Rose'un bu serisi çıktığı günden beri bloglar arasında çok meşhur bir seri olsa da ben kendisiyle henüz çok kısa bir süre önce tanıştım. Yapı itibariyle oldukça mat olması rağmen uygulaması imkansız olan rujlardan değil, evet yağ gibi de kaymıyor tabiki ama mat bir ruj için kolay uygulanabiliyor diyebilirim. Ton olarak buram buram bordo değil ama güzel bir ton olduğu aşikar. Henüz favorilerim arasına girmese de severek kullanıyorum. Dudağı aşırı kurutmuyor, kalıcılık oldukça iyi. Serinin diğer renklerine özellikle de kırmızılarına bakabilirim. Fiyat olarak yanlış hatırlamıyorsak 15 TL'den fazla  değildi.
  • Rimmel London Lasting Finish by Kate - 107: Yine blog camiasında oldukça meşhur bir bordo 107. Ben de kendisini çok severim. Golden Rose'a kıyasla daha morumsu bir tona sahip, Golden Rose da buna kıyasla daha kırmızımsı:P Yine oldukça opak, rengini güzel belli eden bir yapısı var. Tek sevmediğim yanı benim dudaklarımı biraz fazla kurutuyor, gün sonuna doğru dudak içlerinden siliniyor ve dudaklarımı çorak toprak misali çatır çatır çatlatıyor. Tabi koyu renk bir rujda çatlak dudak kabul edilemeyecek bir görüntü ama yine de kullanıyorum, seviyorum. Fiyatı hatırlamamakla beraber yine 17-18TL civarı olduğunu düşünüyorum.
  • Wet n Wid - Sugar Plum Fairy: Wet n Wild 'ın ülkemize gelmesine en çok sevinme sebebim bu  Mega Last rujlarıdır, Sugar Plum Fairy de bu serinin yine meşhur renklerinden, kendisi MAC Rebel muadili olur, henüz tanışmadıysanız tanışın:) Oldukça iddialı olan Sugar Plum Fairy bu 11 arasında en az kullanabildiğim ton olur, bu onun kötü bir ruj olduğunu mu gösterir, elbette ki hayır. Sadece bana biraz fazla iddialı geliyor. Yapısı harika, rengini buram buram veren, dudakları kurutmayan, oldukça kalıcı bu ruju seviyorum, ah bir de daha fazla kullanabilsem. Fiyat sanırım 10 TL civarındaydı. (Gratis Mega Last serisinin tüm renklerini getirse keşke, hepi topu 10 renk bile bir arada görmedim:()
  • Wet n Wild - Cherry Bomb: Bu ruj benim için aşk, bordonun sözlük karşılığı olmalı. Kendisini çok seviyorum. Mükemmel bordoya sadece bir Gratis kadar uzaksınız. Cherry Bomb yine dupe rujlardan biri, MAC Diva ve Sin'e oldukça benzeyen bir tonu var ki bu postun sonunda bu 3 kraliçeyi yan yana da görebileceksiniz. Tüm zamanların favorilerinden, bordo sevenlere şiddetle tavsiye ederim, sevmeyenler de bu tonu denemeli zira çok şey kaçırıyorlar.
Swatch-gün ışığında-flaşsız







  • Mac - Sin: Bir ruj adını bu kadar mı yansıtır? Söz konusu Sin ise, evet. Bu ruj insanı günaha davet ediyor. Harika kopkoyu, inanılmaz vamp bir tonu var. Yine bordonun sözlük karşılıklarından, benim de favorilerimden. Sin MAC'in mat serisinden ama şu imkansız matlardan, Ruby Woo tarzı dersem anlarsınız. Tamam Ruby Woo'ya benzeterek belki biraz abarttım ama ondan biraz daha yumuşak tabi:) Ama Diva'dan daha sert yapılı olduğu kesin. Diva'ya kıyasla biraz daha koyu, günlük kullanımda biraz daha zor bir renk. Bordoya aşina olmayanlar için oldukça sert bir girişe sebep olacaktır. Ama bu Sin'in kusursuz bir ton olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Oldukça mat yapılı olması sebebiyle dudakta biraz kuruma yapabiliyor. Fiyat 55 TL.
  • Mac - Diva: Yine favorilerimden. Diva hakkında çok da yazılacak, söylenecek bir şey yok aslında desem yalan söylemiş olurum, ben bu ruja şiir de yazarım, roman da, methiye de. Diva adına yakışan bir tona sahip, bordonun en güzel hallerinden. Sin'e kıyasla bir tık daha açık, bir tık daha kırmızımsı. Yapısı da daha yumuşak. Her iki rujun da ölümcül opak olduğunu söylemeye gerek tabi. Her iki ruj da kalıcılık konusunda çok başarılılar. Diva Sin'e kıyasla daha çok kullandığım bir ruj. Dediğim gibi Sin gün içinde fazla ben buradayım diye bağırıyor, ha Diva bağırmıyor mu derseniz, bir şey diyemem:) Diva'yı sürdüğüm zaman çok fazla övgü alıyorum, bir keresinde bir arkadaşım bu ruju sürdüğünde yüzünde sadece dudakların görünüyor demişti:) Kısaca bordo sevenler için kusursuz rujlardan biri Diva.
  • Flormar Long Wearing Lipstick - L-15: Flormar L-15, alıp da hakkını veremediğim rujlardan. Bence çok başarılı bir ton ve yapıya sahip. Yapı olarak Diva ve Sin'e kıyasla daha ıslak ve yumuşak bitişli, bu da onu kolay sürülebilir kılıyor. Dudakları kurutma potansiyeli diğer rujlara kıyasla yapısı gereği daha düşük. Ambalajında dudakta duruşuna kıyasla daha koyu ve çarpıcı duruyor, koyu kırmızı-bordomsu bir tona sahip. Swatchlarken bu ruja haksızlık ettiğimi farkettim, daha sık kullanmalı ve serinin diğer renklerini de almalıyım. Fiyatı şu an Flormar'ın websitesinde gördüğüm kadarıyla indirimle beraber 11 TL.
  • Cecile -15: Açıkçası bu ruj hala üretiliyor mu, Cecile markasının akıbeti ne durumda, hiç bir bilgim yok. Ama bu ruj benim ilk koyu kırmızı-bordomsu rujum, o sebeple bende yeri ayrı. Zaten gördüğünüz gibi baya kullanmışım. Yine son zamanlarda elim gitmese de yapısı ve tonu itibariyle fena olmayan bir ruj olduğunu söyleyebilirim. Çok uzun zamandır benle olmasına rağmen bozulma belirtisi göstermemesi sebebiyle de atmaya kıyamıyorum, ne yapısı değişti ne de kokusu. Ne yapsam atsam mı? Yoksa nostalji niyetine saklasam mı?

Yine swatcha göz atalım.





Son üçlüye bakacak olursak;

  • Flormar - Rise of Modern City: Flormar'ın yeni çıkardığı Pin up serisinde yer alan bu ruj çok kısa zamandır benimle olmasına rağmen favorilerim arasında yer aldı. Hatta gidip yedeklemeyi bile düşünüyorum, o derecede sevdim. Ton olarak Sin'e oldukça benziyor ve bingooo onun kadar kuru yapılı bir ruj değil. Daha yumuşak yapılı, daha kolay uygulanabiliyor. Kalıcılığı ise oldukça tatmin edici. Gün içinde dudak içinden az da olsa çıkma yapsa da renkte solma, silinme olmuyor, mat bir ruja kıyasla yumuşak yapılı olması sebebiyle kurutma problemi yaşatmıyor. En azından ben aşırı bir kuruma problemi yaşamadım. Fiyat 20 TL, bu koleksiyon limited ise bence çok geç kalmadan kapılmalı.
  • Avon Ultra Color Rich - Sangria: Tüm bu 11 ruj arasında en parlak yapılı olan ve maalesef en az sevdiğim ruj olur Sangria. Aslında çok büyük hevesle ve rengine bayılarak almıştım. Ki bence rengi fena değil, mürdüme dönük tatlı bir ton. Ama yapı itibariyle bu rujdan nefret ettiğim diyebilirim. İnanılmaz yumuşak olması sebebiyle eğilip bükülüyor, ambalajın sağına soluna bulaşıyor. Hatta nasıl olmuşsa dibine doğru kırılma eğilimi bile göstermiş ki ben ruju sürerken öyle çok da fazla açmam. Bu sebeple buzdolabına koydum ki kendine gelsin. Yine de nemlendirmesi ve yumuşak yapısı itibariyle fena olmayan bir ruj diyebilirim. Fiyatından emin olmamakla beraber, Avon indirimlerinde en fazla 15 TL civarına falan alınabilir diye düşünüyorum.
  • Avon Ultra Color Rich Matte - Matte Merlot: Matte Merlot ambalajında tam bir bordo gözükse de bence koyu bir kırmızı-bordomsu bir tonu var. Mat seriden bir ruj olmasında rağmen yapısı oldukça yumuşak ve kolay sürülebiliyor. Dudakta kadife gibi mat duruyor diyemem. Dudağa nem vermesi, kurutmaması, opaklığı ve tonu itibariyle benden geçer not aldı. Bence başarılı bir ruj olmuş. Fiyat yine Sangria skalasında olsa gerek.



Ve favorileri toparlayıp, yan yana görecek olursak;


Benim için bu 4 ruj mükemmel bordo yarışında ipi göğüsleyenler oldular.

Sıralama yapmak gerekirse fiyat-performans olarak Wet n Wild Cherry Bomb bence bu yarışın galibi, 10 TL'lik fiyatıyla MAC'in Sin ve Diva'sına kafa tutuyor. 
Diva gönlümün divası olduğu için ikinciliği hakediyor, 
Flormar ise yine mükemmel yapısı ve tonuna nazaran uygun fiyatı ile 3.lüğü göğüslüyor.
Sin ise evet belki bordonun tam karşılığı olan bir ruj ama günlük kullanım için fazla iddialı ve yapısı biraz fazla mat ve kurutmaya sebep olması sebebiyle 4.lüğe yerleşiyor.

Uzun bir post oldu farkındayım, umarım sıkılmamışsınız ve postun sonuna kadar sabretmişsinizdir. Bu rujlardan hangilerini denediniz,
sizin favori bordolarınız neler? Önerilerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.

Sevgilerle

Sosyal medyada takip için:
Instagram: cerenrgn
Twitter: budabenimgüncem

12 yorum:

  1. Hepsi de harika canııım :) Sen yine sürüp hakkını veriyorsun.Beni de biliyorsundur,bir bu kadar miktarda bordo rujum oldu ama kaç kere sürdün,sürüyor musun desen aahh :/ Halbuki bayılıyorum hepsine de. Cherry bomb mesela,müthiş bir gotik bordo ama sürüp dışarı çıkmaya cesaret bile edemedim,ki zaten o serinin yapısı çok sert,sürümü de baya zor geliyor bana :( Golden Rose velvet matte 20 bende de var ama sana 23ü de öneririm,20den daha çok sevdim,harika resmen <3 Sin ve Diva'ya zaten diyecek sözüm yok,Flormar'ın o yeni koleksiyon rujuna ben de bayıldım ama sürüyle bordom olduğundan almayacağım herhalde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 23'e ben de bakayım öyleyse diyecektim ki project pan yaptığım aklıma geldi:) Wet n Wild'ların yapısı bana çok sert gelmedi Sin ve Ruby Woo kullandığım için Mega Last serisi onların yanında tereyağ gibi:) valla Özgecim bence bordo senin rengin alışsan elinden bırakmazsın da işte alışma meselesi

      Sil
  2. cok yararli bi yazi olmus, benim de en cok begendiklerim mac diva ve wet n wild sugar plum fairy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) sugar plum fairy beni aşıyor:)

      Sil
  3. Çok başarılı bir yazı olmuş, öncelikle ellerine emeğine sağlık.
    Sorum, mac diva ile golden rose 20 benziyor diyebilir miyiz ? Golden rose bende var fakat swatch da divaya da benzettim. Benzer ton rujları almaya gerek görmüyorum normalde, o yüzden ne kadar fark var, diva (herhalükarda almaya değerdir eminim) golden rose ile ton kıyaslaması yaparsak ne kadar alınabilir merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim:) Diva GR'a kıyasla daha koyu daha bordo direk birbirine benzediklerini söyleyemem

      Sil
  4. ilk defa bir makyaj blogunu bu kadar keyifle okudum , o kadar güzel detaylı keyifli anlatmışssınızki ellerinize sağlık.
    bugün internetten cherry bomb u sipariş edeceğim .. makyajla ve bordoyla kalın :)

    YanıtlaSil
  5. wet n wild chery bombu hangi gratisten aldığınız bulamadım da ben

    YanıtlaSil
  6. Wet n Wild rujlarında made in prc yazıyor.Dikkat etmek lazım :)

    YanıtlaSil
  7. Şuan o kadar mutlu oldum ki şu yazıyı okuduğum için inan. En sevdiğim renkleri içermiş hem de çok uygun fiyatlarda ürünler. Ellerine sağlııııııııııııık :)

    YanıtlaSil
  8. en iyi ruj markalarını ve ürünlerini yeni sitemiz buypasa.com adresinde bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  9. merabalar blog yazınıza bayıllllldımmmm :) bende burda yeniyim :) fakat sizi takıp edemedim ya nasıl olcak ?

    sayfama beklerim :*

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz değerli, bizi onlardan mahrum bırakmayın