1 Mart 2012 Perşembe

Batık ve Leke Problemleri Dosyası

Kim cildinin bebek poposu gibi yumuşacık, pürüzsüz ve kusursuz görünmesini istemez? Hele de söz konusu bacaklar olunca bu soruya olumsuz cevap veren hatta kayıtsız kalanın aklından şüphe ederim doğrusu. Aramızda doğuştan şanslı diye tabir ettiğimiz cildi için ekstra hiç bir şey yapmadan bu özelliklere sahip olan pek çok kişi var, o kişiler kendilerini biliyor ve hemen çıkıp gitsinler gözüm görmesin:) Şaka bir yana kusursuz tenli arkadaş, sana çok imreniyorum bilesin. Bu şanslı kesim haricinde bir de içerisinde benim de bulunduğum talihsizler, çekecek çilesi olanlar diye bir gerçek var tabi. Bu kısım ömrü boyunca aman selülitim nasıl azalır hele çatlak düşman başına, doğru epilasyon yöntemi, aman bir leke bir pürüz olmasın derken saç baş yolacak tayfa oluyor. Alan olarak da bu kadar geniş bir yüzeyin tamamında asayişi sağlamak her baba yiğidin harcı olmayınca zayıf halkalar eleniyor tabi.


Soruna gelecek olursak bu aralar bacaklarımdan yana derdim büyük. Alt bacaklarımda denediğim tüm epilasyon yöntemlerine (lazer hariç) rağmen çaresini bulamadığım leke problemine kafayı takmış bulunmaktayım. Bu problem bölgesel (alt bacak; kaval kemiği civarı), yer yer minik pigmentlerin, kızarıklıkların olduğu bir cilde sahibim. Batık problemim malesef var, kabak lifi ve yoğun nemlendirme ile kısa süre için görünümü hafifletebiliyorum. İtiraf etmek gerekirse bunları da çok düzenli yaptığım söylenemez. Malesef bu tarz sorunları yaşayan pek çoğunuz gibi ben de batıkları sıkmaktan, kurcalamaktan çok keyif alıyorum. Sonuç kaçınılmaz, geçmek bilmeyen lekeler, kesip atılmak istenen bacak. Çevremdekilere bakarsak çok dert ediyormuşum, kimse büyüteç alıp bacağımı incelemiyormuş-ki eminim bu konuda dertli olan herkesin duyduğu şeylerdir- klasik laflar edip sinirlerimi daha da bozuyorlar.


Neyse efendim ben de geçenlerde boş oturacağıma bir dermatologa görüneyim dedim. Cildiye denince malumunuz akla gelen ilk isim meşhur Agop Kotoğyan. Fakat 3 tane kıl kökü ve pigment için 400 TL vermeye gönlüm razı olmayınca (o paraya öküz alırım ben öküz) araştırmalar sonucu Surp Pirgiç Hastanesi'nin süperstarı Serkis Barış'a gitmeye karar verdim. Kendisinin Harbiye'de özel muayenehanesinin de olduğunu belirtmek isterim ama tercihinizi Surp Pirgiç'ten yana kullanacaksanız sabahın köründe hastaneye gitmeye mecbursunuz. Muayene sırasını hastaneden veriyorlar ve cildiye özellikle de Serkis Bey kapalı gişe oynuyor. Bu konuyla ilgili merak ettiğiniz bir detay olursa mail ya da yorum vasıtasıyla yardımcı olabilirim. Serkis Bey inanılmaz tatlı ve tonton bir doktor, çok sakin ve güleryüzlü. Kendi odasına girerken bile yardımcısına olan saygısından ötürü kapıyı çalan biri ki evet olması gereken bu ama malum biz bu tarz doktorlara alışık değiliz. Neyse konumuza dönelim. Muayene sonucu ne dersiniz; malesef cildimin yapısı buymuş, kafama takmam gereken bir sorunum yokmuş, kese ve yoğun nemlendirmeyle problemim kalmazmış ha bir de çamaşır makinesinde deterjan olarak granül sabun kullanırsam daha iyi edermişim deterjanlar ciltte hassasiyet yaratabiliyormuş. Eee dedim içimden "Serkis Amca sabahın köründe dikildim geldim, bunun için mi bari bir merhem yazaydın, hiç yoktan bir leke açıcı falan?" Yok anacım yazmadı, yoğun nemlendirici bir losyonu yeterli gördü. Ben de in Serkis Barış we trust diyerekten boynum bükük bir şekilde odasından çıktım. Tabi cilt yapıma küfrederek.
Doktorun verdiği losyonu henüz düzenli kullanamadım (bazen çok üşengeç olabiliyorum). En kısa zamanda bir düzene oturtup etkilerini yazacağım. 


Bunun dışında koltuk altı ve genital bölge için gittiğim lazer epilasyon merkezinde bu tarz leke problemleri ve batıklar için ürün önerdiler-önermeseler şaşardım. ISIS Pharma Bodytone Reveal ve Neostrata'nın adını unuttuğum bir ürününün kolaylıkla çözüm olabileceğini söylediler. Ben de araştırmadan atlamak istemedim. 


Bu postu yazmamın sebebi de şu; an itibariyle batık ve lekelere karşı savaş ilan etmiş bulunmaktayım. Bu dosya kapsamında denediğim yöntemleri, tüm olumlu ve olumsuz yönleriyle paylaşıp bu dertten muzdarip olanlara yardımcı olabilmeyi planlıyorum. Sonuç alırım alamam bilemiyorum ama en azından denediğim yöntemlerden yola çıkarak aynı sorunu yaşayan pek çok kişinin yanlış ve işe yaramayan methodlarla vakit kaybetmesini önleyebileceğimi düşünüyorum. 

Bu konuyla alakalı söyleyecekleriniz, önerileriniz, denediğiniz ve paylaşmak istediğiniz yöntemler varsa blogun kapıları herkese sonuna kadar açıktır belirtmek isterim.

Yorumlarınızı bekliyorum.

Gazamız mübarek olsun.

38 yorum:

  1. ellerine sağlık kardeşim, aynı beni anlatmışsın. lazer ya da iğneli epilasyonla tüyler inceleceğinden derideki deformasyonun azalacağını düşünüyorum. ben de yakın zamanda lazere başlayacağım. bu konuda bana önerebileceğin bir yer var mı?

    YanıtlaSil
  2. adsız lazer çözüm olabilir dediğin gibi. Umarım çözüme ulaşabiliriz. Ben Kartal'da Formmed'e gidiyorum eğer yakınsan tavsiye edebileceğim bir yer, temiz ve özenli çalışıyorlar. Gerçi bacak yaptırmıyorum genital ve koltukaltı için gidiyorum memnun kaldım.

    YanıtlaSil
  3. sochic cim aynı problem bende de var :( gittiğim cildiyecilerden en sonu ancak lazer paklar seni bacım dedi banada.. maalesef teni bizim gibi olanlar ve kıl kökleri bizim gibi olanların bu işi kökten halletmesi gerekiyormuş yoksa lekeler için bir çözüm yok gibi..:( önerilerini bekleyeceğimmm

    YanıtlaSil
  4. ağda tetikleyebiliyor batıkları filan.kılları çıkma yönünün tersine degilde aynı yönde almak lazım veya jiletle almak lazım.bence jilet daha mantıklı, eger sonradan sert sekilde cıkmazsa.yapıya baglı buda=)düzenli vücut peelingi(nivea çok ii)+nemlendirici.isterseniz nemlendirici için excipial kullanabilirsin, zaten kullanıyosunuzda galiba.içinde üre var, keratolitik özellikte.batıklara ii gelme ihtimali var yani.

    YanıtlaSil
  5. zeyzey böyle cilt olmaz olsun ama:) benim problemim bölge anlamında çok büyük değil o sebeple lazer en son başvuracağım yöntem olacak sanırım.

    itsbea önerilerini dikkate alacağım çok teşekkürler.ben de tüm epilasyon yöntemleri aynı etkiyi gösteriyor malesef. ağda tüyleri iyice güçsüzleştirdiği için tüyler uzarken yüzey üstüne çıkamayabiliyorlar bu sebeple jilet+ağdayı bir düzenle denemeyi düşünüyorum. excipial'i dediğin gibi hali hazırda kullanıyorum da ama sadece duştan sonra.keşke her gün düzenli kullanabilsem.

    YanıtlaSil
  6. Benimde böyle bir sorunum vardi bacagimdaki batiklar ve bu batiklari siktigimm icin lekeler kizariklar sonunda lazer epilasyon yaptirdim cok memnunum bacaklarim su an pürüzsüz sikmadigim icin lekeler de yok oldu.
    Kisacasi herkese lazer epilasyonu tavsiye ediyorum hem killarimdan hem batiklarimdan kurtuldum

    YanıtlaSil
  7. eger alan cok buyuk degilse igneli epilasyon faydali olabilir

    http://stylishtimes.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. canım ben de batıklardan epey cektim. gittiğim dermatologdan da seninkine benzer cevap aldım ama yılmadım :D

    body scrub ve banto fırçası kullanımını rutinim halıne getırdım.( her turlu faydası var bu fırcanın )
    bunun dışında önceki sıkma girişimlerimden izler vardı hafıf,renk degısıklıklerı vs. yazın sally hansen airbrush legs ile hiç sorun kalmıyordu ama kış mevsımı tedavı mevsımı :) bahsettiğin neostrata urunu muhtemelen lotion plus :) vucutta da ıse yarıyor :)

    YanıtlaSil
  9. Mrhba aynı benim çektiklerimi anlatmışsın canım :) (anlatım uslubuna bayıldımm:) kese,jilet vb.. geçici çözüm bence.. en kısa zamanda bende lazere gitmek istiyorum.
    cfusun.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. adsız kurtulmuş olmana sevindim darısı bu dertten yana muzdarip olan herkesin başına.

    ayshe rose açıkçası iğneli hiç aklıma gelmemişti akıl akıldan üstündür işte araştıracağım teşekkürler.

    gamze mesele uygulayacağımız şeyleri bir düzene oturtup rutine haline getirmek. ama bu sefer kafaya koydum başaracağım. lotion plus olabilir ama batıklar için de yararlı olacağını söyledi görevli lotion plus'un okuduğum kadarıyla pek böyle bir etkisi yok.

    cfusun yorumun için teşekkür ederim:) umarım doğru yöntemi bulup kurtulabiliriz.

    YanıtlaSil
  11. ISIS PArmha hiç bişeye yaramıyor banda vermişti gittiğim epilasyon merkezi 50 tl ye satmışlardı sonra öğrendim eczaelerde satılıyormuş ama bana batık vs için dememişlerdi lazer in etkisini artırıyor demişlerdi ilginç

    YanıtlaSil
  12. ISIS PArmha hiç bişeye yaramıyor banda vermişti gittiğim epilasyon merkezi 50 tl ye satmışlardı sonra öğrendim eczaelerde satılıyormuş ama bana batık vs için dememişlerdi lazer in etkisini artırıyor demişlerdi ilginç

    YanıtlaSil
  13. adsız isis pharma daha çok cilt koyuluklarını ton farklılıklarını gidermek için tavsiye edilmiş bir ürün.demek işe yaramadı. çok sağ ol uyandırdığın için:)

    YanıtlaSil
  14. batık sorunları bende yaşıyordum ama lazer tek çaresi sanırım

    http://trendydolap.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. Batık için şöyle bir yöntem izliyorum en azından batık gibi sorunum başlamışken böyle engelledim :) Lavanta batıklar için çok iyi diye duymuştum bu yüzden haftada bir kere bacaklarımı lavanta yağı ile ovuyorum, bacaklarıma sadece lavanta içeren duş jeli kullanıyorum the body shop'ta mevcut yağı, vücut losyonu, duş jeli falan... En önemlisi bacaklarımı iyice köpürttükten sonra hafta bir yada iki kere nasır için olan ponza taşı ile bacağıma zarar vermeden iyice ovuyorum. Ölü deriyi hem atıyor hem de altta kalan batıkların ortaya çıkmasını sağlıyor. Benim yaptığım sanırım çok daha kolay bir yöntem tavsiye ederim :) Bunu yapmaya başladığımdan beri batık falan kalmadı hiç bir şekilde. Ponza taşını bacaklarını köpürtmeden sakın denemeyin mahvedersiniz :)

    Bloguma beklerim :)CURCUNAM

    YanıtlaSil
  16. Bende de böyle sorunlar vardı ama kafaya takmayı bırakıp bol bol nemlendirince geçti nedense :D Bacaklarımıza öyle çok dikkat etmiyoruz ama bazen ellerimizden daha çok neme ihtiyaçları oluyor.

    Bu arada ben de Serkis Bey'e gitmek istiyorum. Benim sorunum ise yüzümde :) Sabah kaçta gidip beklemek gerekiyor? Biri 5 diyor, biri 3, biri 7 :D

    YanıtlaSil
  17. trendydolap dediğin gibi lazer en mantıklı ve kesin çözüm ama bacaktaki tüylere çok etki edeceğini sanmıyorum nedense.çevremde bir kaç kişi bacağını bir türlü bitiremedi ama cilt tipi,kıl tipi sonuca etki ediyor tabi.

    curcunam ponza taşıyla öyle bir maceram var:) bacaklarım kedi tırmığı gibi çizgi çizgiydi gazımı alamayıp fazla bastırmışım:)insan gibi kullanınca etkili oluyor ben de başlayayım tekrardan,lavantanın etkisini bilmiyordum aklımda bulunsun çok teşekkür ederim umarım işe yarar.

    dilek dediğin gibi bacaklar allaha kalıyor bazen tabi sonra sorunlarla başa çıkamıyoruz. tüm vücudumuzun neme ihtiyacı oldugunu unutabiliyoruz. serkis bey içinse numarayı 7 de dağıtmaya başlıyorlar.ona göre kapıda olman lazım canım. malesef kalabalık oluyor. kendini beklemeye hazırlamalısın:)

    YanıtlaSil
  18. batık benim de kabusumdu.batıkları sıkmanın werdiği hazla yazın kabus bacaklarla karşilaşıodum fakat alexandrite lazerden sonra senede bi tane batık belki gördüm.artık hiç öle bi derdim yok.ben,m çözüm yolum bu oldu.belki sana da yarar. xxx

    YanıtlaSil
  19. maselida ne güzel ya çok özenim valla:)

    YanıtlaSil
  20. canım ben batıktan çok çektim ve o kadar kötüydüki..kesinlikle çözüm lazer. hatta bana yaparken geçer geçer onlar diyodu yapan kişi, bende taktik oldunu düşünüp inanmamıştım. Ama mucize gibi geçti şu an pürüzsüzüm:)) bacaklarımı yeniden sevdim:)

    YanıtlaSil
  21. aynı problemin daha beterini üst bacakta sık sık çibanla ben yaşadım :) her hangi bir şeker hastalığı vs bişeyimde olmadığı için cildiyecinin dediği vücut kendi yapıyo kuaförümde aynını söylüyo yani gerçekten Serkis amcada doğru söylüyo :) Deniz suyu iyi geliyor gerçekten ve güneşte artı bepantholle her gün nemlendirmekte işe yarıyor batıklar için

    YanıtlaSil
  22. sonucta bir cözüm var mı?
    bahsettiğin kremler AHA'lı kremler..
    ama etkin çözüm için ben de bakınıyorum. bende de cilt tipi buymus.

    YanıtlaSil
  23. Kizlar benimde en buyuk problemim bu inanin biktim usandim artik psikolojim bozuldu nisanliyim inanin evlenmek istemiyorum bunun yuzunden ya simdi lazere basladim ilerleyen zamanlarda gelismeleri yazarim ins.

    YanıtlaSil
  24. off aynı sorun bendede var ama benimkinin olma nedeni belli
    küçüklüğümden beri bi bişey ısırsın hemen kaşırım o şekilde yara oluşur ve o yara hayatımın bi parçası olur :) sütun gibi bacakları görünce kafayı yiyorum çorapsız etek giyemiyorum koca karılar gibi :( bi sitede gördüm ve aldım MADECASSOL ve EXPİGMENT bakalım ne sonuç vericek batıklar içinde oturup cımbızla tek tek uğraşıyorum epilasyon kullanıyorum oluyo jiletle alıyorum yine oluyo ağdadan nefret ediyorum saatlercede uğraşsam kalıyo ama batıkları alıyo

    YanıtlaSil
  25. 1) Cımbız yada iğne ile asla oynamayın 2) HİÇBİR KREM KESİN ÇÖZÜM DEĞİL, yalnızca dönemsel ve psikolojik fayda sağlıyor 3) Mutlaka lazer epilasyona gidin, ancak hekimlerin uygulama yaptığı özellikle hastane yada yalnızca bu işi yapan yerlerden faydalanın, zira batıklardan kurtulalım derken yanık izi olmasın.. Ben EPİDERM'e gidiyorum Bakıköy şubesinde Nimet hanım diye biri var gerçekten kendinizi çok rahat hissediyorsunuz, ayrıca HİZMET HASTANESİ'nde (artık Memorial satın aldı, Bahçelievler'de) epilasyonla ilgilenen Nur Hanım var , o da gayet başarılı ve güleryüzlü konusunda.. Epilasyona sadece bu işi yapan uzman kimselerin çalıştığı yere gitmek gerekir.. Ayrıca mutlaka yapılan talimatlara uyulmalı(işlem sonrası ılık duş alma, işlem öncesi ilaç kullanmama vs gibi)...

    YanıtlaSil
  26. http://www.kadinlarkulubu.com/showthread.php?t=547157 bence bi göz at canım

    YanıtlaSil
  27. ısı pharma bodytone reveal ve ısı pharma secalia ultra kesinlikle hiçbir işe yaramıyor . banada lazer epilasyona gittiğm yerde vermişlerdi bacaklarım kuru aşırı derecede lekeli ve batıklı olduğu için keseyi falan sürekli yapıyorum zaten nemlendirmelerde pek bir işe yaramıyor daha dün 2. seansıma gittim 4 seansım daha var umarım düzelir :( epilasyonu yapan kişi halledicez düzelticez bu bacakları olmadı doktorumuz bütün seanslar bittikten sonra farklı tedaviler uygular diyor ama bilmiyorum umutlarım tükendi yani :'(

    YanıtlaSil
  28. Eee noldu lekeler ??

    YanıtlaSil
  29. Arkadaşlar internette okudum.bir bayan doktora gitmiş. Doktor alkool salisilik asit vermiş. Eczanede yapılıyormuş.bu konuda bilgisi olan var mı?

    YanıtlaSil
  30. Şuan Lazer epilasyonda 4. Seansımdayım lekelere bir çaresi yok ne yazıkki. batık şeklinde çıkmamaya başlıyor kıllar tamam guzel ama önceden batıkların oluşturduğu izler hala derinin taa en derinliklerinde kalan kıllar çıkmadıktan sonra ne önemi var ki kozmetik aha içerikli kremlerde işe yaramıyor sanırım tek çare leke silen lazerler oda tam anlamıyla çözüm getirir mi tartışılır

    YanıtlaSil
  31. adsız iŞe yaramadığına çok üzüldüm. Bende batık için lazer yaptırıyorum bugün 2.seansı oldum hatta bende de henüz bir ilerleme yok. 2 ay sonrada düğünüm var. Düğünden önce 3.seansimi olucam işe yarar diye ümit ediyordum. doktorum bol bol kese ve nemlendirici ile nemlendirmemi tavsiye ett. Neostrata motion plus kremini de tavsiyesi üzerine aldım bakalım artık nolucak. Bacaciklarima sürmediğim kalmadı buna da amenna deyip kulanicam ... Lekeler için tca kimyasal peeling düşünüyorum bakalım.. Bi çözüm bulursam burdan yazarım artık. (

    YanıtlaSil
  32. Arkadaşlar benim bacaklarim da batık lekesi içinde... batıklardan kurtulmak için lazer epilasyon yaptıracağım.lazer epilasyon sonrası batık lekeleri geçen ya da azalan var mı ?

    YanıtlaSil
  33. doktora gittim.cildimde alerjiden kaynaklı cilt kalınlasması varmış .ürederm verdi dort gundur kullanıyorum.daha once lazer icin bi dermotologla konusmustum lazer seansları bittikten sonra karbon maskesi yapıp tum lekelerin gidecegini soylemişti.maddi acıdan simdi yaptıramadım bi kac yıl sonra umarım :)

    YanıtlaSil
  34. geçe sene bende bacaklarımdaki kırmızı nokta ve lekelerden cildiyeye gitmiştim. Excipial lipo diye bir krem verdi ve lazerin iyi geliceğni söyledi. kremi düzgün kullandım fakat bir işe yaramadı maalesef. bende bu yıl lazere başladım. daha ilk seansıma gittim şuan için bir değişiklik yok ama gittiğim yerden illa bana SOSKIN'in body scrub ve nemlendiricisini almamı söylediler.( kremlerde bir lazer ücreti kadar pahalı). umarım iyi gelir gelişme olursa yazarım.

    YanıtlaSil
  35. Batık kıl sorununa yurt dışından çözüm bulundu blogumu ziyaret edip bilgilenebilirsiniz http://e-cilt.blogspot.com/2014/12/bacaklarda-batk-kl-sorunu-ve-cozumu.html umarım bir faydam dokunur kendimde denedim yüzde yüz etkili :)

    YanıtlaSil
  36. bugün ponza taşına başladım ancak bazı yerlerde köpürttükten sonra bazı yerlerde ise kuruyken yapılmalı denmiş sizce hangisi doğru ? VE ne kadar kullanmak gerekiyor ?

    YanıtlaSil
  37. Benimde nedense lazerden sonra böyle bir problemim oluştu. Batıklar temizlenmeden lazer yaptıkları için oldu sanırım.

    YanıtlaSil
  38. Arkadaşlar hic biri çözüm değil en iyisi lazere başlayın tüylerden kurtulun lazer yaptırırken de sinir otu kullanın merak eden sorsun gereken açıklamayı yaparım benim bacagim sut beyaz di yara ve lekelerden kahverengi benekler kaldı etek giyemedim 2 sene boyunca ama yeter dedim ve lazere başladım ve lekeler in rengi açıldi bazıları da temelli gitti lazer e hala devam tabi

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz değerli, bizi onlardan mahrum bırakmayın