4 Mayıs 2013 Cumartesi

Yurtiçi Kargo Rezaleti

İnternetten alışverişle içli dışlı olanlar mecburen kargo şirketleriyle de fazlaca muhattap olmak zorunda kalıyorlar malum. Çoğu zaman kargo hizmetini sağlayacak olan firmayı seçme şansımızın olmaması sebebiyle de hizmetinden memnun kalmadığımız şirketlerinin ağız kokusunu da yine bizler çekiyor, pek çok kez mağdur ediliyoruz. Bu şikayeti yazma sebebim de dillere destan hizmetiyle Yurtiçi Kargo. 




İkamet ettiğim yer itibariyle Yurtiçi Kargo ile gelen paketlerin dağıtımından Maltepe Dragos şubesi sorumlu.
Sık sık online alışveriş yaptığım için de şubenin çalışanlarının çoğunu tanıyorum. Takip nosu ile gönderilen kargolarımın hangi aşamada olduğunu özellikle takip etme alışkanlığım var. Bu sayede evde kargoyu alabilecek kimsenin olmadığı zamanlarda pek çok kez şubeyi arayıp pakedimi boşuna dağıtıma çıkartmamalarını söylüyorum ki onca işlerinin arasında bir de buna zaman harcamasınlar. Sırf bu yüzden çalıştığım günlerin akşamında yorgun argın şubeden eve koli taşıdığım günlerin sayısını ben bile unuttum. Bundan gocunuyor muydum, hayır. Hizmet sektöründe karşılıklı anlayış gösterildiğinde işlerin daha kolay ilerleyebileceğine inanıyor ve bu doğrultuda hareket ediyorum. Ama zamanla "yüz verdik Ali'ye,geldi sıçtı halıya" sözünün ne kadar yerinde olduğunu anladım.




Kargolarım benim herhangi talimatım olmadan şubede bekletilmeye başlandı. Gönderi kodundan durumu sorgulattığımda uyandım ben de tabi, bir de utanmadan müşteri kendi alacak diye not düşüyorlar sisteme. Durumu farkedince her seferinde şubeyi arayıp benim böyle bir istekte bulunmadığımı, kargoyu tekrardan dağıtıma çıkarmalarını istediğimi söylediğimde de kurye şubeye döndü bu seferlik siz gelin alın isterseniz vb. cümleler duydum. Zamanla olay iyice kontrolden çıktı, son 4-5 aydır kurye hiç bir kargoyu getirme zahmetinde bulunmayıp herhangi bir açıklama yapmadıkça ben telefonda binbir dil dökerek sorunu çözmeye çalıştım fakat olmadı. Bir keresinde yine şubeyi aradım, telefonda görüştüğüm arkadaş ben hattayken kuryeye neden böyle oluyor diye sorunca kurye bağırıp çağırmaya "hep aynı şeyi yapıyor kapıyı açmıyor" diye yalan söylemeye başladı. Halbuki ne gelen var ne giden. Hadi evde bir kişi olsa kapıyı duymadı diyelim. Ama ev dolu, kapı çaldığında duyulmaması mümkün değil. Yalan söyledikleri alenen ortadayken yüzsüzce bu durumu devam ettirmeye de hiç çekinmiyorlar. Kurye haklı diyelim, kapıya kargoyu getirdi, açan eden olmadı, e be zeki arkadaşım o zaman neden bir not bırakma zahmetinde bulunmuyorsun? Kargo şirketlerinin hizmet süreci değişti de bizim mi haberimiz olmadı? Hem işini adam gibi yapmıyor, beni mağdur ediyorsun hem de utanmadan yalan söylüyorsun. 

Yaptığım insanlığın bana bu şekilde geri döneceğini elbette tahmin edemezdim. Her seferinde laf anlatmaktan yoruldum, onlar aynı hataları yapmaktan yorulmadılar. Bir de haklı çıkmaya çalışıp, yalan söylemeleri de cabası. Yurtiçi Kargo'dan illallah eden bir ben değilim tabi. Sağda solda görüyor duyuyoruz, kaybolan paketlerden tutun, deforme olmuş, hasar görmüş koliler, çalışanların saygısızlığı, teslimatta yaşanan binbir çeşit probleme kadar herkes yaka silker hale gelmiş. Yurtiçi Kargo'nun bu içler acısı hali yüzünden online alışverişten soğudum diyebilirim, gönderimi bu firmayla yapan sitelerden alışveriş yapmamayı düşünmeye bile başladım. Bu aksilikler bir kere, iki kere başıma gelse görmezden gelirim ama her seferinde aynı terane. Bu gün de sağ olsunlar eve gelip bulamamışlar:) Halbuki sabahtan beri gözlerim yollarda, kulağım kapıda kurye bekliyorum. Anlayacağınız bana yine şube yolları göründü, eşşek gibi gider pakedimi kendim alırım. Tabi bu gerekli mercilere durumu bildirip, şikayette bulunmama engel mi? Hayır.

Peki sizin kargo şirketleri ile aranız nasıl? Benzer şeyler yaşayan arkadaşlar lütfen bu postu yorumsuz bırakmasın.

11 yorum:

  1. allahım yurt içi kargo kadar gereksiz bir firma görmedim. 'küçük dağları ben yarattım büyük dağlar babamdan kaldı ' edalı çalışanları telefonda yüzüme kapatmalar paketleri kaybetmeler pek meşhur bu kargoyla gönderim yapan firmalara da anlam veremiyorum açıkçası ne diyeyim kolay gelsin

    YanıtlaSil
  2. yurtici mi...benden uzak cehenneme yakin olsun...evde oldugum halde iki gun ust uste gelmisler bide guyaaa not birakmislar ama nit var ki yok.sikayet etmedigim yer kalmadi arayip kisa bi ozur dileriz...ve o kadar uzakki benim evime gidip almam imkansiz.siz subeye telefonla ulasiyosunuz sanslisniz bizde acmiyorlar.gidince sordum cok mesguluz demez mi....bu kadar sikayet var duzelme yok insallah okurlar yazdiklarimizi..

    YanıtlaSil
  3. benim de tamamen aynı şey aras kargo ile oldu. 1-2 kere evde yokmuşum dağıttıklarında telefon ettiler gelip alabilir misiniz diye. gidip aldım.(kapıda ne kağıt vardı ne bir şey.) sonra her seferinde böyle yapmaya başladılar ben de merkeze şikayet ettim. şubenin adını vererek. düzelttiler o zamandan beri aras'ı kullanmadım.

    mng de geleceğiz diye telefon edip 3 gün boyunca paketimi ellerinde beklettiler. şikayet edince bile geri dönüş olmadı.

    şimdiye kadar yurtiçi ile bir sorunum olmadı ilginçtir ki. Tamamen şubeden şubeye değişen bir durum sanıyorum ki.

    ups de güzel çalışan bir firma bence. ama dediğim gibi şubeden şubeye çalışandan çalışana değişiyor.

    YanıtlaSil
  4. bende şöyle bi şeyi farkettim biri bana bir şey gönderince evime bile uğramayıp bulamadık diyorlar özellikle beklediğim halde ama netten bişi alınca kapıya gelmiş oluyorlar

    YanıtlaSil
  5. Bencede şubeyle ve çalışanlarıyla alakalı bir durum.Hem eve gelip kimseyi bulamasalar bile 2. kere gelmek zorundalar.İstanbuldayken bende bu tip sorunlarla karşılaşıyordum ama şimdi yaşadığım ilçede kargocular beni bulamazsalar telefonla arıyorlar.Aksi halde 100km yolu tekrar gelmek zorunda kalabilir.Küçük yerde yaşamanın avantajı diyelim:)

    YanıtlaSil
  6. İstanbuldan çok alakasız bi yerde oturmama rağmen bende aynı sorunu yaşıyorum.Gelen paketin yok yere 2 gün beklediğini gördüm.Tıpış tıpış şubeye gidiyoruz almaya her seferinde "dağıtıma çıktı" cevabını alıyoruz fakat bütün gün ne gelen oluyor ne giden.

    YanıtlaSil
  7. Iyilikten maraz doğar demişler ne kadar doğru söylemişler bu yurtiçi kargo her zaman aynı sorunlar var benim kargo mu deforme bir şekilde kapıya bırakıp kaçmışlar gelip bana bile teslim etmiyorlar müşteri hizmetlerini arıyorum gelin alın diyorum olmuyor şubenin kendisini arıyorum gelmiyor 2 gün telefonla sürekli aramalarda bulundum gene olmadı kısacası ne niyettleri belli ne cibiliyet leri..

    YanıtlaSil
  8. Ben seçmeli kargo ise kesinlikli yurtiçi kargoyu seçmiyorum, mideme bulandırdılar artık.

    YanıtlaSil
  9. Ben de başka seçenek varsa yurtiçi kargoyu seçmiyorum asla. Yazı o kadar tanıdık geldi ki, küçük şehirde yaşadığım için böyle sanmıştım ama her yerde aynı galiba... Çalışanların suratlarının asıklığını ve öfkesini gördükçe çalışma şartılarının berbat olabileceği ve bu yüzden şikayetlere rağmen hiçbir değişiklik yapılmadığını da düşünüyorum aslında...

    YanıtlaSil


  10. Benim basima gelen olay daha da igrenc. Ayni sekilde subede bekletip musteri kendi alacak notu dusuyorlardi. Gittim subeye sikayet ettim. Tamam dediler fakat ne gelen var ne giden. Yine eve getirmiyorlardi fakat bu kez aciklama kismina geldik bulamadk yazarak yalan soyluyorlardi. Tekrar gitim konustum. Subede calisan kargo gorevlisi ne dese begenirsiniz?? "Ama siz de cok fazla internet alisverisi yapiyorsunuz canim, hangi birini getirelim evinize" Varya o an kan beynime cikti, adami parcalayivercektim nerdeyde. Yaptigim her online alisveris icin yurtici kargoya 7-8 tl gibi bi ucret oduyorum ve adam buna ragmen sanki bana iyilik yapiyormus gibi davraniyor. Trendyola, markafoniye, avona, oriflame.e, bize yurtici kargoyu dayatan butun sirketlere sikayet ettim. Yurtici kargonun kendi merkezini de arayip sikayet ettim. Yamam biz uyari yapariz dediler ama en ufak bi degisiklik yok. Sirf o beyinsiz calisanlarla muhattap olmamak icin artik online alisveris yapmiyorum son 2-3 aydir. Gidip magazadan aliyorum pasa pasa. Adamlara is yapmak zor geliyor, eve kdr getirmeye useniyor beyefendiler

    Kizlar mobilden yaziyorum ve aradan 2-3 ay gecmesine ragmen ilk gunku gibi sinirliyim hala. Kusuruma bakmayin lutfen cok doluymusum :)

    YanıtlaSil
  11. Her şube ve her firma çalışanı bir değildir. Yukarıda beyinsizler falan yazan olmuş az biraz had bilmeli, genelleme yapmamalı. Haa şubeyi yaz ne döşüyorsan döşe, böyle genelleme yapmak kismenin haddi değil, olamazda, hiç bir sektör ve kurum için geçerli olamaz. Zira böyle olduğunda bu yazılar dedikodudan başka bir şeye yaramaz. Kurum-şube adı yazarsın, çalışmak istemeyen çalışmaz.
    Her sektörde işi düzgün yapmayan insanlar mevcuttur. Ama geneline maledilemez.

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz değerli, bizi onlardan mahrum bırakmayın