15 Ocak 2010 Cuma

Banko Bir İrmik Helvası Tarifi:)


Aşerdim, yaptım, yedim, mutluyum:P Çok seviyorum şu irmik helvası meretini. Kendim yaptım diye demiyorum gerçekten de çok iyi beceriyorum yapmasını. Tadı, rengi, kıvamı herşeyi olması gerektiği gibi oluyor tarifimle:)
-1,5 su bardağı irmik
-2 su bardağından 1 parmak falan eksik toz şeker
-1,5 su bardağı süt
-1 su bardağı su
-125 gr margarin
-göz kararı dolmalık fıstık

Süt,su,şeker beraberce bi tencerede kaynatıp ılıklaşmasını bekledim. Yağ ve fıstığı beraber çelik tencereye alıp yağ eriyince irmiği ekledim. Helvanın rengi çok önemli bence. Çok açık renkte olmamalı, kopkoyu da tabi:) Kolumuza kuvvet uzun bir süre kavurmak gerekiyor kendisini. Ben nerde irmik helvası yesem baktım açık renk gelmiş, hemen kolayına kaçmış hıh kavurmamış irmiği diyorum deli gibi:) Neyse rengi tutunca şerbetini cossss diye döküp, ocağın altını orta ateşe getiriyor ve çekmesini bekliyoruz. Çekince de tencereyi beze sarıp 15 dakika falan demlendiriyoruz. Sonra afiyetle mideye:)

Ben bu mideye indirme kısmında nasıl daha fazla kalori alırım diye düşünüp, benmaride çikolatamı erittim ve üstüne döktüm, biraz da hindistan cevizi:) Misss. Bunun bir de dondurmalı versiyonu var. Hiç bir fark yok , kaseye kapatırken ortasını havuz gibi açıp dondurmayı koyuyoruz hopp ters çevir malum:) Neyse çok konuştum. Tekrar diyorum, tarifim bankodur, 40 yıllık ev hanımları bile böyle yapamaz:P hehehe kendiniövensmiley:P

8 yorum:

  1. ay cnm ya dün biz de annemle aşerdik ve irmik helvası yaptık :() ama blogunu yeni okudum valla :)
    ay yine canım çekti, olsa da yesem...:()

    YanıtlaSil
  2. ay cnm ya dün biz de annemle aşerdik ve irmik helvası yaptık :() ama blogunu yeni okudum valla :)
    ay yine canım çekti, olsa da yesem...:()

    YanıtlaSil
  3. valla benm de çok sık aşerdiğim bişi bu irmik helvası canım:)keşke fırsatım olsa da ikram edebilsem:)

    YanıtlaSil
  4. harika gözüküyor ellerine sağlık.ben de anneme yaptırayım:)

    YanıtlaSil
  5. teşekkr ederm canım benm:) yaptr yaptr ceren hanımın canı ister şimdi:P

    YanıtlaSil
  6. vuhuuuu! ellerine sağlık :)adeprin

    YanıtlaSil
  7. aaayy kaç gündür aklımdaydı irmik helvası yapayım yanına da vanilyalı dondurma koyayım diyeee..ama nete bakmaya üşeniyodum tariflere,önüme düştü valla çok sağol canım açar açar bakarım artık yapmak istedikçe :D

    bu arada ellerine sağlık nefisss görünüyor..

    YanıtlaSil
  8. rica ederim tatlım bi işine yarayacaksa ne ala:) dene bence nefis oluo:)bu arada teşekkr ederm:)

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz değerli, bizi onlardan mahrum bırakmayın